Panouri publicitare. Ce sunt unipolurile?
Unipole advertising sign este un termen care defineste o structura publicitara de dimensiuni relativ mari, care pentru a obtine o vizibilitate buna este montata pe un singur picior vertical (in engleza pole = pilon, stalp, pilier, bara).
In mod uzual, unipolurile sunt construite pe autostrazi, drumuri nationale, centuri ocolitoare si in general pe marginea drumurilor cu trafic intens, fiind un mijloc eficient de adresare catre pasagerii autovehiculelor. Pentru impact maxim, unipolul trebuie sa fie amplasat in zone cu concurenta vizuala mica dar cu trafic intens. Mesajele grafice vor fi adaptate acestui format, pentru a permite o citire usoara de la distanta mare.
Piciorul unipolului este de cele mai multe ori o teava elicoidala sudata cu diametru exterior cuprins intre 700mm si 800mm, fixata intr-o fundatie de beton. In partea superioara este montata o structura metalica ce ofera doua suprafete de expunere, pentru cele doua sensuri de mers. Inaltimea la care se monteaza afisele este cuprinsa intre 7 si 11 m peste nivelul solului. In reteaua Wizard, cele mai inalte unipoluri ajung la aprox 24m inaltime (picior de 10m peste care este montata o structura de 14x14m).
In cazul locatiilor mai late de 15m, structurile publicitare sunt prevazute cu doua sau chiar mai multe picioare (ex: 30x10m, 75x15m). In acest caz, denumirea de unipol este improprie.
Pentru persoanele aflate in traficul dintre localitati, unipolurile devin aproape singurul mod prin care o campanie li se poate adresa (probabil impreuna cu posturile de radio cu acoperire in afara oraselor). Aspectul este foarte util mai ales in cazul persoanelor cu mobilitate ridicata (proprietarii caselor de vacanta, cei aflati in calatorii de afaceri sau trafic de week-end).
Expunere OOH pe Unipoluri
Trafic intens
Campaniile outdoor derulate pe unipolurile de pe DN-uri si autostrazi au o expunere ridicata datorata traficului intens de pe aceste segmente de drum. Audienta panourilor publicitare este data de fluzul de vehicule dar depinde de grafica publicitara folosita. Fluxul de vehicule de pe Autostrada A1 sau DN1 atinge valori medii de peste 50.000 vehicule / zi (Media Zilnica Anuala)
Segmentare specifica
Persoanele care circula pe DN-uri fac parte din segmente de audienta bine conturate. Criterii de segmentare comune tuturor unipolurilor: persoane peste 18 ani (cu preponderenta intre 25 - 55 de ani), active, mobile, posesor de carnet auto. In functie de locatia fiecarui unipol, apar noi diferentieri (ex: segmentarea oferita de Valea Prahovei difera de cea oferita de Autostrada A1 sau E85
Rata de refresh (media reach)
Persoanele care formeaza audienta unipolurilor de pe un drum national nu sunt rezidente dintr-un anumit cartier, iar rata de refresh este mai ridicata decat in cazul panourilor publicitare din interiorul oraselor. Ca exemplu, persoanele care vad unipolurile de pe DN1 - Valea Prahovei pot fi locui in orice cartier din Bucuresti sau din orice localitate din Ilfov. O campanie de 12 luni derulata pe DN1 va fi vazut de mai multe persoane (unice) fata de un panou publicitar de pe Calea Vitan sau Bd Timisoara.
Panouri publicitare pe autostrazi
- Panou publicitar pe Autostrada Soarelui (aproape de Bucuresti) 14x9m - zona Arabesque cod unipol: L0163
- Panouri publicitare pe Autostrada A2 - cod backlit; L0164
- Panou publicitar special pe Autostrada A1 (zona Militari Carrefour) cod backlit: L0378
- Panouri publicitare pe Autostrada A1 zona Pitesti cod unipol: L0553
- Panouri publicitare pe Autostrada A3 zona Cluj cod unipol: L0940 (14x4m)
- Panouri publicitare (unipoluri) pe Autostrada A1 (Pitesti) cod locatie: L0553 (14x4m)
- Panouri outdoor pe Autostrada Soarelui Km 40 cod: L0614(14x4m)