Utilizarea panourilor publicitare in segmentarea de marketing

O buna segmentare de marketing este inceputul unei campanii publicitare eficiente

Comunicarea OOH (Out of Home Advertising) difera in functie de suportul publicitar folosit (dimensiuni, regim de expunere) si de audienta de care acesta beneficiaza (valori de trafic si segmentul de populatie care vad mesajul).

Expunerea pe panourile publicitare aflate pe DN-uri si autostrazi are un regim de expunere caracteristic (flux mare de masini care circula de cele mai multe ori cu viteza ridicata). Audienta outdoor oferita de unipoluri este caracterizata de cateva elemente comune (ex: varsta de minim 18 ani a soferilor, incadrarea in grupul persoanelor active) dar in functie de segmentul de drum si uneori in functie de perioada anului pot aparea diferente (Traficul pe segmentul E85 Buzau - Focsani are alt specific fata de segmentul autostrazii A1 dintre Arad si Vama Nadlac.

Un exemplu bun de segmentare este utilizarea locatiilor nostre aflate in drum spre parcurile industriale sau logistice >>

Va prezentam cateva instrumente utile pentru campania dumneavoastra

segmentare de marketing - publicitate outdoor media
Panouri publicitare pe DN1 Valea Prahovei. Locatia din imagine este un panou publicitar format unipole sign 14x4m montat pe DN1 in dreptul localitatii Breaza (cartier Nistoresti), la intrarea in Comarnic dinspre Ploiesti.

Criterii de segmentare


In functie de varsta

Orice conducator auto are varsta de minim 18 ani. In cazul persoanelor care conduc in afara localitatilor, varsta este cuprinsa de obicei in segmentul 25 - 65 de ani


Mod de viata

    Cei aflati in traficul auto din afara orasului sunt incadrati in trei categorii importante:
  • Persoanele aflate in timpul lor privat si care se afla in drum spre destinatii de vacanta, destinatii de week-end sau care calatoresc spre orasele natale, rude, prieteni
  • Angajati ai companiilor aflati in timpul serviciului sau in timpul navetei zilnice (agenti de vanzari, personal tehnic, montatori, constructori, transportatori, specialisti) aflati in deplasare spre clienti, depozite, parcuri industriale, etc.
  • Antreprenori, decidenti din echipe de top management sau mici intreprinzatori aflati in drum spre intalniri de afaceri, targuri, expozitii, conferinte.

Segmentare geografica

In mod natural, panourile publicitare ofera o buna segmentare zonala, in functie de rezidenta sau in functie de destinatie. Aceasta segmentare este uneori afectata de perioada anului.

Ca exemplu, unipolurile pe care le avem montate la principalele intrari / iesiri din Cluj Napoca sunt vazute in tot timpul anului mai ales de rezidentii zonei Cluj. O situatie speciala apare in tipul festivalului Untold, care genereaza un flux major de tineri rezidenti in zone foarte diferite ale tarii.

Un alt exemplu sunt campaniile OOH de pe Autostrada Soarelui (A2) din perioada verii care ofera expunere pentru rezidenti din zone diferite ale tarii aflati in drum spre litoral. Acest segment de persoane este inca caracterizat mai degraba de veniturile medii + ridicate, varsta si mod de viata. Ca principiu, campaniile din sezonul estival exploateaza prioritar fluxul mare de masini care circula intre litoral si restul tarii.

Campaniile agribusiness (material saditor, utilaje si echipamente agricole, constructii tip silozuri, erbicide, etc) deruleaza de multi ani campanii de succes cu adresare directa catre fermierii din zonele cu culturi cerealiere, legumicole, pomicole, viticole.


Campanii tactice

Periodic derulam campanii care se adreseaza punctual celor caer tranziteaza punctele vamale rutiere (vama Nadlac 1, Nadlac 2, Bors, Cenad, Vama Sculeni, Giurgiu, Vama Veche). Aceste campanii pot viza romanii care lucreaza in Europa si care revin periodic in tara mai ales in tipul sarbatorilor sau se pot adresa celor care pleaca in concediu cu masina.

Un astfel de exemplu a fost campania Wizzair care se adresa celor care au optat pentru un drum cu masina in detrimentul unei calatorii cu avionul. Campania s-a derulat in principalele puncte vamale cu Ungaria.

In functie de specificul fiecarei campanii de comunicare, oferim clientilor nostri sprijin atat pentru configurarea unui plan media cat si pentru optimizarea vizibilitatii mesajului pe formatele folosite.

Pentru mai multe informatii despre planificarea si bugetarea unui proiect outdoor media, ne puteti contacta direct >>

segmentare de marketing - OOH in punctele vamale

Segmente de autostrada pe care puteti inchiria panouri publicitare

12 no t: 1