Aplicarea discounturilor suplimentare pentru inchirierea unipolurilor
Interesul nostru ca furnizor outdoor media este mentinerea unui nivel de ocupare bun si relativ constant al retelei. In cadrul propriei noastre campanii de marketing, un rol important il are aplicarea unor discounturi suplimentare.
Aplicarea unui discount special poate fi justificata de factori diferiti:
Un proiect de marketing cu potential interesant
Principiile generale pe care clientii sau agentiile isi bazeaza organizarea campaniilor de comunicare sunt cele prezentate in cursurile de marketing, in cartile de specialitate sau in articole online, preluate prin analogie din alte campanii outdoor sau cele descoperite de clienti in urma propriilor analize si experimente de marketing.
In cazul companiilor care folosesc frecvent expunerea outdoor media pe drumurile nationale ne concentram pe asigurarea unor servicii de calitate. In cazul companiilor care nu au folosit niciodata acest canal de comunicare, am fost interesati sa intelegem motivatia deciziilor, dincolo de primele raspunsuri primite.
In discutiile avute cu managerii de produs, directori de marketing, media planneri sau cu administratorii unor companii care iau decizii de marketing si comunicare, am identificat cateva explicatii standard pentru care canalul outdoor media nu a fost inclus in strategia de comunicare:
- "afacerea noastra se deruleaza online si preferam sa ne concentram tot bugetul in campanii online"
- "comunicam B2B si nu credem ca panourile publicitare se adreseaza segmentului nostru de clienti"
- "preferam retelele sociale si campaniile Google Adwords pentru a putea face raportari detaliate pentru bugetul alocat"
- "produsele FMCG preferam sa le promovam in proximitatea POS (punctelor de vanzare)"
- "este prea costisitor sa facem o campanie in sezonul nostru de vanzari, care este limitat la 1-2 luni"
- sau pur si simplu "nu credem ca expunere pe un panou publicitar ne avantajeaza"
In pofida argumentelor de mai sus care pot fi perfect valabile pentru unele afaceri, exista companii care iau decizii diferite si prefera sa experimenteze. Experienta ne arata insa ca exista campanii evident reusite care contrazic o parte din argumentele de mai sus si care reusesc sa devina studii de caz.
Acesta este motivul pentru care uneori luam decizia de a incuraja (inclusiv printr-un discount special) clientii care experimenteaza campanii pilot cu expunere OOH pe suporturile noastre. In anumite situatii sprijinul poate merge mai departe si ne implicam chiar la nivelul strategiei de comunicare, prin punerea la dispozitie a intregii noastre experiente acumulate
Termen de plata scurt
In conditiile in care anumite contracte de publicitate (mai ales cele ale companiilor multinationale intermediate de agentii media) impun termene de plata foarte mari, dublate de intarzieri suplimentare si niveluri de rebate semnificative, este firesc sa fim interesati si de contracte outdoor cu plati rapide. In aceste conditii, chiar un client cu volum mic poate beneficia de un discount suplimentar pentru inchirierea unipolurilor in schimbul unor plati rapide.
Expunere outdoor flexibila
Anumite campanii se preteaza la o expunere OOH flexibila, in functie de ferestrele de disponibilitate oferite de reteaua noastra nationala. In masura in care campaniile de comunicare pot folosi spatiile libere existente intre alte campanii deja contractate, pretul de inchiriere al panourilor publicitare poate fi mai bun. In acest context, un regim de inchiriere eficient este
contractarea unipolurilor 14x4m in regim floating.
Perioada de campanie
Perioadele de campanie de 6 - 12 luni sunt eficiente nu numai prin prisma amortizarii mai bune a costurilor initiale (productia publicitara si manopera afisarii), ci si datorita unui discount care poate fi negociat pentru anumite campanii lungi. Campaniile outdoor scurte derulate pe formatele mari sunt mai incomode atat pentru furnzor cat si pentru client.
Cel mai important factor care determina randamentul campaniei: GRAFICA
In final, dupa toate negocierile derulate si dupa stabilirea pachetului final (numarul de panouri publicitare, perioada de campanie, costuri, modul de facturare, garantii si termene de plata), randamentul campaniei este dramatic determinat de mesajul vizual expus.
Masura in care mesajul este usor de inteles sau nu, alegerea cuvintelor cheie care fac sau nu
o legatura eficienta intre campania outdoor si campania online (SEO, Adwords, Social Media, etc) este data de
adaptarea graficii la suportul pe care este expusa.
Capacitatea de a sintetiza un mesaj simplu si clar a facut intotdeauna diferenta dintre doua campanii OOH.
Acesta este motivul pentru care
ramanem intotdeauna la dispozitia clientilor nostri in primul rand cu informatii care pornesc de la comentarea unor campanii derulate in cei peste 13 ani de experienta pe care ii avem.