Comunicarea din afara sezonului de vanzari
Extinderea campaniei de promovare in afara sezonului de vanzari poate fi o decizie inspirata. Exemplu de comunicare permanenta pentru brandul Bilka (invelitoare metalica pentru acoperis).
In conditiile diminuarii bugetelor de promovare, o strategie tentanta pentru multe companii este reducerea comunicarii la perioada premergatoare sau doar la sezonul de vanzari.
La prima vedere, masura pare logica.
Ce sens are sa ma promovez in perioada in care nu fac vanzari?
La o analiza mai atenta se poate observa insa ca pentru multe produse, decizia de cumparare este decalata (uneori chiar cu cateva luni) fata de data facturarii.
Iata un exemplu:
Intr-un proiect care vizeaza o casa de vacanta, beneficiarul trebuie sa ia o decizie referitoare la tipul invelitorii (terasa, invelitoare metalica, invelitoare metalica + granule de piatra, tigla ceramica, tigla pe baza de beton).
In acest exemplu concret, beneficiarul a optat in final pentru tigla ceramica pe care a achizitionat-o in luna Septembrie.
Decizia a fost insa luata cu aproape 10 luni inainte, in momentul proiectarii casei. Decizia de a folosi tigla ceramica a fost luata intr-un interval relativ lung de timp, dupa consultarea arhitectului, a prietenilor, a documentatiilor gasite pe internet si poate in primul rand pe baza parerii personale despre o anumita marca de invelitoare.
Comunicarea din sezonul de vanzari poate fi foarte utila cand vizeaza o promotie bazata pe pret. Este insa important de stiut daca in decizia finala criteriul dominant este pretul sau convingerea asupra calitatii solutiei.
Apare astfel un scenariu de campanie in care 10-12 luni/an este comunicat un mesaj de imagine sau cu trimitere la documentatia online, in timp ce in sezonul de vanzari, mesajul poate fi concentrat pe un pachet promotional care sa ajute decizia finala.
Modelul de campanie este cu atat mai util din domenii in care durata de viata a produselor este mare iar decizia presupune un timp mai mare de gandire.
Alte articole recomandate: